Abstrakt
Zrównoważony rozwój jest fundamentalną zasadą prawa międzynarodowego, mającą na
celu osiągnięcie rozwoju społeczno-gospodarczego, który uwzględnia równoczesną integrację
działań ekonomicznych i społecznych przy jednoczesnym zachowaniu równowagi ekologicznej
w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych
społeczności lub obywateli zarówno współczesnego, jak i przyszłych pokoleń. Trudno
wyobrazić sobie realizację zasad zrównoważonego rozwoju przez przedsiębiorców bez skutecznej
komunikacji dotyczącej wizerunku firmy oraz jej usług i produktów. Jednak konsumentów,
którzy są zainteresowani zakupem produktów bardziej zrównoważonych, często odstraszają
mylące lub wręcz nieprawdziwe informacje o tych produktach (zjawisko zwane greenwashingiem).
Europejski legislator stara się wzmacniać pozycję konsumenta, eliminując fałszywe
twierdzenia i zapewniając rzetelne, łatwo porównywalne informacje od przedsiębiorców.
W artykule omówiono zasadę zrównoważonego rozwoju w kontekście działań komunikacyjnych
firm, ze szczególnym uwzględnieniem problemu greenwashingu.